PENGORBANAN UNTUK MASA HADAPAN !

hai all :) good morning ! okey now safwa tengah ada mood nak luahkan perasan sekian lama asyik menangis je huhu .
YA ALLAH ! KAU TOLONG LAH HAMBAMU INI ! BERIKANLAH AKU KEKUATAN ! AKU INGIN BENAR SAMBUNG BELAJAR DENGAN DIA , ANDAINYA AKU NI SEORANG YANG CERDIK ! AKU PERGI POLITEKNIK JELI TU , BUT NOW MAYBE AKU TERPAKSA PERGI INSTITUT SKILL TECH TU SETAHUN JE THEN PRACTICAL , YOU ALL KNOW WHAT ? AKU TAK RELAKAN WANIE PERGI SANA , ADA AINA ??? ADA _ _ _ _A_ !
NO NO ! AKU DAH PLAN BAIK PUNYA , AKU BUKAN NAK ROSAKKAN CITA-CITA DIA BUT AKU NAK YANG TERBAIK UNTUK DIA , PLEASE WANIE , AKU NI TAK SEPANDAI KAU , KALAU AKU PANDAI LAMA DAH AKU PERGI POLI TU , KAU TENGOK LHA MATH AKU ? BUKAN AKU YANG NAK MATH AKU X CREDIT DAH ABIS USAHA AKU BUAT , BILA AKU FOCUS PADA MATH SCIENCE PULAK YANG AKU DAPAT SCORE B ! AKU PELIK LHA ! AKU DAH SEPRAOH GIVE UP BILA KAU TAKDE , WANY KAU TAHU TAK YANG SELAMA AKU KENAL KAU KAU AKU RAS BERTUAH SEBAB APA ? SEBAB KAU ALWAYS BGI SUPPORT DEKAT AKU , KAU ALWAYS TEGOR AKU BILA AKU SALAH , KAU ALWAYS AJAR AKU ERTI KESABARAN , KAU KUATKAN DIRI AKU DARI JATUH !
wanie , kau tak kesian ke dekat aku bila kau tinggalkan aku nanti ? aku sesorang ? hari-hari aku nangis ? silap hari bulan aku bunuh diri ? masuk hospital gila ? time tuh aku taknak kau nangis untuk aku dah , aku tak ingat kau dah bila aku mati , hanya nama kau aku sematkan di hati aku , and if aku gila aku tak ingat dah kau siapa .. hmm . Aku bukan nak buat kau serba salah but benda ni aku duga akan berlaku .
Okey aku boleh tolong kau capai cita-cita kau wanie , okey look ! lepas kita abis Institut skill tech tu kita sambung diploma keyh , and aku akan bawak kau ke poli ? ke UPM untuk buat rayuan supaya kita boleh masuk sana and kau aku utamakan , please , siapa tanak sambung diploma kan .. then kita sambung degree .
wanie bila aku fikir balik , bila aku dengan pendapat orang lain , orang yang dah berjaya , yes aku rasa aku dah fikir habis .
okey kau dengar ni ea wanie , apa guna kaunselor kat institut tu ?? apa guna zaman teknologi sekarang ni ?? lagy pun aku boleh mintak tolong kakak aku nanti kawan dia pun ramai jugak ambik skm , nanti kita boleh kan mintak tolong diaorang , aku yakin , kita boleh . Kau cakap sekarang dah ramai orang pandaikan ? bila kita masuk institut tu then sambung diploma tu then sambung degree tu kau tak rasa ke kita yang paling pandai , sebab apa kau tahu ? sebaba kita ada SIJIL KEMAHIRAN MALAYSIA (SKM) skm wanie ...
yee , sekurang-kurangnya kita ada sijil, then diploma , then degree , mesty kita dioarang utamakan , kau sendiri yang cakap orang yang masuk U tuh ramai dah mengganggur kan ??? okey kau pernah dengar orang yang ambik SKM ni mengganggur ? aku rasa aku tak pernah dengaar lain lha seseorang tu PEMALAS .
hidup ni kita kena usahakan ? baru luas pengetahuan kita . Ye , sekarang ni SKM tu memang penting , orang dahulukan .
Kau tak rasa bertuah ke nanti , bila kau dah berjaya , kau dah ada diploma , dah ada degree , lagi pulak kau ada sijil kemahiran malaysia tu , lagy senang nak dapt kerja .. please wanie trust aku ... aku dah rancang yang terbaik untk kau :) untuk masa depan kau :) jangan pandang rendah pada institut tuh wanie ..

AKU BOLEH YAKIN 100% YANG KAU AKAN BERJAYA CAPAI CITA CITA KAU !
AKU PEGANG KATA-KATA AKU TU .
PERCAYLAH WANIE , ORANG SEKEKLILING YANG AMBIK SKM TUH TIME PRATIKAL DAH KERJA SAMPAI KE SUDAH DEKAT TEMPAT DIA ORANG PRACTIKAT TU , INI KAN PULAK KITA YANG NAK SAMBUNG DIPLOMA , DEGREE LAGI RAMAI YANG NAK AMBIK. 

Kau dah besarkan wanie , dah matang kan , and kau boleh fikir ni semua !





hai,thanks sape sudi melawat blogger safwa,jangan lupa like,terima kasih :)

No comments:

Post a Comment

-assalamualikum.....
-firstly thank a lot okey lawat blogger safwa
-secondly jangan lupa like
-thirdly jangan lupa tinggalkan comment anda jika perlu :)