petangku bertemankan burung dan angan-angan.


hye everybody ,,,okey,hari ni bosan tak tahu safwa nak buat apa,n pulak toe hujan,n semalam safwa tido kol 5:45AM tak tahu la kenape safwa lambat tido,significant safwa tak boley nak tido mase to,so selame pagi buta toe,safwa hnaye layan cerite cinta at youtube hehe,,then,bertemankan tagged,facebook,n twitter kesayangan safwa,n tut....tut...tut...safwa sadar kol 3:15PM wow,,!!!terok kan,,!!!toe pon mak kejut,tanye "keape adik tak bangun-bangun lagi??!!dah kol berape dah ni!!!gi solat zohor!!!" biase la mom aku dah bebel kan,,huhu,okey,next story....

okey,safwa petang-petang nih bila time hujan pulak toe,safwa lebih suke berangan bertemankan radio Hitz.fm,,,huhu,erm,safwa nih suke berangan,tapi ntah lah,,,btw,safwa na cerite pasal safwa lah,

safwa target pas abis form5 safwa na sambung study ,,safwa kalau buley kalau ade rezki safwa nak bukak company senderi,law tak dapat company,cafe sendiri pon jadi lah,asalkan safwa nak jadi BOSS,,,huhu,,tak best keje ngan orang,salah sikit dah kene bebel,less salary la,kene berhentikan kerja lah,bayar gaji tak betol lah,n what elsa la,tapi pape pon safwa kene harungi toe sume gek,sebab kite hidop kene mula dari bawah,mane ade tibe-tibe kerja teros dapat ke atas teros kan,,??

n lepas safwa dah dapat bukak company or cafe safwa tersendiri,kalau rezki safwa ada,safwa nak beli kerete sendiri,kereta HONDA,tak pon TOYOTA VIOS,tak pun BMW,n then,safwa nak ada rumah sendiri at bandar,tak kisah lah KL or JOhOR,,n if mak safwa wariskan rumah kat Kota Tinggi nih kat safwa,,,safwa TAKKAN JUAL,,!!safwa na jaga rumah ni sampai safwa mati,sebab rumah nih banyak kenangan safwa bersama-sama keluaga,n then lepas safwa dah di murahkan rezki,safwa taknak mak ayah safwa susah payah gi meniaga bangun pagi-pagi pergi pasar,n safwa nak mak ayah safwa duduk rumah diam-diam,,hehehe,,,rehat k,!!

haish,,tinggi betol lah kan anggan-angan safwa.yela,nak harapkan abang safwa ntah bile la kan,dyew toe dengan kerja tak tetap,,then nak harapkan kakak ssafwa toe,ntah bile lah jugek pon safwa tak tahu,dyew toe da lah kedekut,berkira pulak toe,dengan safwa pon nak berkira,name je adik beradik,tapi berkira,!!!tak faham aku,,dengan buzy memanjang,,biase lah kot  orang ambik cos account nih kene lah faham,,=.=''

btw,pape pon buruk mane pon dyew orang,,,dyew orang tetap abang,n kakak aku ,,,

n memang lah orang cakap,belajar pandai mane pon perempuan nih nanti dah kahwin duduk dapur jugek,,,tapi aku berfikiran lain,firstly aku pikir,

<3 belum tentu suami toe boleh tanggung kita semuanye,

<3 belum tentu  suami kita toe kekal milik kita,buat kata lah lelaki kita tuh tak bagi nafkah,,macam at cerite dalam TV toe,yang suka pukol BINI toe,,

<3 lagy sato nih penting,,belum tentu aDA ORANG NAK KAT KITA NIH,,!!!buat kata la takde,duit tetap kene cari,lagi pon kalau kahwin sekali pon kan best suami isteri bekerja carik duit tok sara keluarga.

haha,,,eh,nanti bila aku dah besar,aku dah capai cita-cita aku toe,aku nak carik

kawan-kawan aku yang ni,,,,,,,,




                                                                            


                                                                eyda n engku(anak pahang)
                                                          puteri,fika,fyza,myza(anak selangor)




yang sentiase sokong aku untuk kehadapan bila aku jatuh



                                                                       farah hanum
                                                                         sheihk sufi  

                                                            
                                                                    amalina nazri



3 toe ,orang pahang,,aku akan cari dyew orang lepas aku dapat capai cita-cita kau toe,aku akan cari kawan-kawan aku,abang angkat aku,senior2 kesayangan aku toe farah hanum,btw,aku dah anggap macam kakak aku,aku akan cari dyew orang sume sebab dyew orang ada untuk aku bila aku jatuh,bila aku putus asa,bila ku sedih,bila aku nangis,bila aku susah,dan bila aku senang bila kat sekolah menengah vokasional pertanian chenor,pahang toe,,,thank sangat k korang,hope korang diberkati,dan dipanjangkan umur,dimurahkan rezki n sucessful dalam hidop k,,amin,~~~~
n tak lupa kawan-kawan safwa yang lain,kalau jodoh kita jumpe jugek lagi k,safwa sayang gek kawan-kawan safwa yang lain,senior-senior safwa yang lain yang banyak bantu safwa gek :))
(kalau safwa lupa,ingat kan taw,,!! huhu)





tak salahkan kita mempunyai angan-angan setinggi mana pon asalkan kita berusaha untuk mencapai tahap yang kita impikan itu,dan yakinlah allah itu maha mengasihani,dan jangan sampai kita lupa juga bila kita dapat capai angan-angan kita toe,kita jangan lah lupa kat parents kita yang dah bawa kita sampai ketahap kita impikan itu,,,usaha selagi kita mampu kecapi itu,

terima kasih mak,ayah dah antar adik kesekolah walupun di pahang yang mengambil masa 6jam lebih toe semata-mata nak adik berjaya,insyaallah mak,ayah,,selagi adik mampu,akan adik cuba.

                                                              ( my family)


                                                 n satu lagi impian aku untuk ke..


                                                                      paris
            

"there is no easy way for us to achieve our ambitions even though his other work difficult  "

            #  AKU SAYANG SUME TENTANG ORANG YANG AKU KAITKAN DALAM BLOGGER AKU NI,BTW AKU SAYANG GEK ORANG-ORANG SEKELILING AKU YANG AKU KENAL TOE,CUME YANG AKU KAITKAN DALAM BLOGGER NI JE LEBIH,ESPECILLY  FAMILY AKU   #                                                   


hai,thanks sape sudi melawat blogger safwa,jangan lupa like,terima kasih :)

No comments:

Post a Comment

-assalamualikum.....
-firstly thank a lot okey lawat blogger safwa
-secondly jangan lupa like
-thirdly jangan lupa tinggalkan comment anda jika perlu :)